Ha ezeket látod a nemi szerveden, azonnal fordulj orvoshoz!

A férfi nemi szerv igen érzékeny terület, sokféle panasszal nézhetsz szembe életed során. Az elváltozások, esetleges fájdalomérzet a péniszben betegségek előjelei is lehetnek. Fontos hát, hogy nagyon figyelj a tested jelzéseire, és ha ezeket a tüneteket véled felfedezni, azonnal fordulj orvoshoz. A témáról megkérdeztük szakértőnket, Dr. Kiss Attila urológus szakorvost is.

Kis fehér pattanásszerű kiütések vannak a péniszen

Faggyúmirigyek lehetnek, ha alapállapotban nem viszketnek és nem okoznak fájdalmat, valamint nyomásra fehér váladék távozik belőlük, ahogy a pattanásokból. Mivel tünetileg csak vényköteles krémekkel lehet kezelni, mindenképp orvoshoz kell fordulnod. A vizsgálat után az orvosod dönthet a lézeres kezelés mellett is, de javasolhatja az elektromos eltávolítást (elektrokoaguláció) is.

A fitymán apró piros kiütések vannak

Igen gyakori tünet, aminek több oka is lehet. Ha szexuális együttlét után fedezed fel, akkor helyi irritáció lehet, és hamar elmúlik. Ha óvszert használtatok, allergiáról is szó lehet. Ha viszont egy hét múlva sem változnak a panaszok, és a kiütések nem akarnak elmúlni, valószínűleg valamilyen gombás, esetleg bakteriális fertőzés állhat a háttérben. Ezt azonban nem szabad elhanyagolni, orvoshoz kell fordulni.

A merev péniszről nehezen lehet a bőrt visszahúzni

Kísérőtünet lehet, hogy a makk érintésre fájdalmas. Ha ezzel a panasszal még nem találkoztál, krónikus gyulladás állhat a tünetegyüttes hátterében. Ezt gombás vagy bakteriális fertőzés válthatta ki. Fitymaszűkületed is lehet, így nem érdemes várni egy percet sem, irány a rendelő!

Piros kiütések vannak a makkon

Szintén nem ritka elváltozás. Lehet gombás vagy bakteriális fertőzés. Ahhoz azonban, hogy hamar a végére járhass, azonnal meg kell mutatni egy orvosnak. A fertőzést kiváltó kórokozót ugyanis mielőbb be kell azonosítani, hogy a kezelést el lehessen kezdeni.

Piros folt van a makkon

Ráadásul nem nagyon akar elmúlni. Azért nagyon fontos ezzel a problémával is orvoshoz menni, mert lehet, hogy valamilyen gomba vagy baktérium okozza, és akkor a barátnődet is kezelni kell. A fertőzéseknek szövődményeik lehetnek, ha nem kezelik azokat időben.

1.   Nagy kiterjedésű, piros duzzanat van a makkon

A faggyúmirigyek begyulladhatnak, és ezek a gyulladt duzzadt területek fájdalmasak lehetnek. Természetesen nem kerülheted el az orvosi vizsgálatot!

2.   Sárgásfehér váladék rakódik le a makkon

Látványra eléggé elrettentő, és sajnos fájdalmas is, ha a területhez érsz. Ez gombás fertőzés, amivel nem szabad várni. A gyulladás ugyanis krónikussá válhat, és súlyos esetben fitymaszűkület alakulhat ki, ez pedig szövődményekhez vezethet.

„Természetesen minden apró elváltozás esetén a pánik kerülget minden férfit." – mondja szakértőnk, Dr. Kiss Attila urológus szakorvos. „Ám ilyenkor célszerű megőrizni a hidegvérünket, mivel korántsem biztos, hogy nagy baj van. Mivel a hímvesszőn és a környező területen sok a faggyúmirigy és a szőrtüsző, gyakran fordulhatnak elő gyulladások, esetleg faggyúciszták. Fontos azonban orvoshoz fordulni még az apró elváltozásokkal is, mert sosem tudhatjuk, mely tünet milyen betegséget jelezhet. Ahogy nagyon sok esetben, ezeknél is igaz, hogy minél gyorsabban fedezzük fel a problémát, annál könnyebb felállítani a diagnózist, és a kezelési tervet. A halogatás nem vezet semmi jóra, hiszen az apró tünetek kinőhetik magukat, súlyosabbá válhatnak, szövődmények alakulhatnak ki, amelyeket később sokkal nehezebb és hosszadalmasabb kezelni.”