Női egészségügyi problémák, ám férfiakat is érintheti

A migrén, a HPV, a mellrák, és a rheumatoid arthritis sokkal gyakoribb a nőknél, de sajnos a férfiakat is érintheti. Számos betegség és állapot, amely leginkábba a nőket érinti, hatással lehet a férfiakra is. Fontos, hogy felismerd a figyelmeztető jeleket, hogy azonnal orvoshoz fordulhass.

Női egészségügyi problémák, ám férfiakat is érintheti

1. Mellrák

A férfiaknál hasonló tünetekkel jelentkezhet, mint a nőknél: csomót vagy duzzanatot érezhetsz, a mellbimbó érzékennyé válhat, váladékozhat (sokszor véres a váladék), az emlő megnagyobbodhat. Gyakran az emberek figyelmen kívül hagyják ezeket a tüneteket, mert egyszerűen nem hiszik el, hogy az emlőrák megtámadhatja őket is. Fontos, hogy a tested minden apró jelzésére odafigyelj, mert a mellrák nem válogat.

2. Arthritis psoriatica

Ez egy ízületi betegség, amelyhez különböző, pszoriázisos bőrtünetek társulnak. A nőknél főleg a végtagok ízületeinek gyulladása jellemző, a férfiaknál pedig a gerincízületek gyulladhatnak be. E mellett pedig tapasztalhatod a pszoriázis nevű bőrbetegség tüneteit is. Ez a betegség nagyon kellemetlen, viszkető bőrkiütésekkel, pörsenésekkel jár. Ha felfedezed magadon, fordulj orvoshoz. A kockázat csökkentése miatt érdemes bevezetned alacsony zsírtartalmú étrendet és rendszeres testmozgást.

3. Csontritkulás

A csontritkulás sokszor évekig semmilyen tünettel nem jár. Ezért fontos, hogy 40-50 éves kor körül már évente szűréseken vegyél részt. Fontos a megfelelő mennyiségű kalcium (1000 mg/nap) és a D-vitamin (2000 NE/nap) bevitele. Az erősítő gyakorlatok is segíthetnek megelőzni a csontritkulást.

4. Lupus

A lupus a test több szervét érintő autoimmun betegség. Felléphet hirtelen, vagy lassan, súlyossága is egyénenként eltérő lehet. A betegek 90%-a nő, de sajnos férfiaknál is előfordulhat. Leggyakoribb célpontjai a bőr, a vese és a szív. Lázzal, általános gyengeséggel, rossz közérzettel, fáradékonysággal, memóriaproblémákkal, súlyvesztéssel járhat együtt, de a leglátványosabbak a bőrön jelentkező tünetek (pillangóhoz hasonlító vörös bőrelváltozás az orron és az arc két oldalán, vagy hámló, kerek, vörös bőrkiemelkedés a testen bárhol).

5. HPV

Női egészségügyi problémák, ám férfiakat is érinthetiAz egyik leggyakoribb szexuális úton terjedő betegség, a humán papilloma vírus (HPV). Ugyanúgy érinti a férfiakat, mint a nőket. A nőknél kenetet vesznek, hogy ellenőrizzék, jelen van-e a vírus a szervezetben. A férfiaknál nem ilyen egyszerű kiszűrni a betegséget.

A legtöbb ember, aki fertőzött, nem találkozik semmilyen tünettel, így tudta nélkül könnyen továbbítja a vírust szexuális partnerének. A nőkkel ellentétben a férfiaknál a betegség kialakulásának kockázata növekszik a kor előrehaladtával. Genitális szemölcsöket okozhat, ritka esetben rákos daganat kialakulásához vezethet akár a péniszben is. Azonnal keresd fel az orvost, ha szokatlan kinövéseket, csomókat vagy sebeket veszel észre a nemi szerveden, a szádban vagy a torkodban.

6. Migrén

A nők háromszor nagyobb valószínűséggel szenvednek a migréntől, mint a férfiak. A tünetek közé tartozik a fájdalmas fejfájás, a hányás és a fényérzékenység.

A migrén elkerülése érdekében próbáld meg kitalálni, hogy mi okozza. A megerőltető testmozgás és az alkohol kiváltó tényezők lehetnek. Fogyassz sok folyadékot és próbálj minél többet aludni.