Urológiai Program

Sikerre ítélve: Loritan® magzatvízszivágást jelző tesztbetét

Sikerre ítélve: Loritan® magzatvízszivágást jelző tesztbetétHa egy termék a maga nemében egyedülálló, és ez a tulajdonsága a vásárló számára már a megjelenése alapján egyértelmű, joggal feltételezhető, hogy az bizony sikerre van ítélve.

Márpedig a Richter új terméke, a Loritan® nem csak az egyetlen, magzatvízszivárgást kimutató tesztbetét a magyar piacon, de csomagolása Elismerő Oklevélben részesült a HUNGAROPACK 2014 Magyar Csomagolási Versenyen.

Sikerre ítélve: Loritan® magzatvízszivágást jelző tesztbetétAz elismerés mögött, amelyet a Richter Gedeon Nyrt. és a Marzek Kner Packaging Kft. közösen kapott, hosszú hónapok kemény munkája áll – tudtuk meg Eckhardtné Dr. Horváth Iréntől, a Loritan® termékmenedzserétől. Egy új termék csomagolásának a kialakítása az arculat tervezésével indul. Reklám- és marketing-szakemberek, grafikusok közös feladata megalkotni a termék későbbi megjelenésének minden apró elemét: a szín- és formavilágot, a betűtípust, amely a legjobban kifejezi mindazt a tudást, minőséget, amit a termék képvisel.

Sikerre ítélve: Loritan® magzatvízszivágást jelző tesztbetét

Az első tervsorozatok még számos variációját képviselik egy vagy több alapgondolatnak, ezek körét azután, ahogyan mindinkább kikristályosodnak a főbb elemek, leszűkítik, alakítják, egészen addig, amíg már csak 2-3 variáció marad. Ezeket sokszor már nem is a tervezőkkel, hanem szélesebb körben tesztelik, vagyis, a használó-fogyasztó is beleszól a termék arculatának végső kialakításába – mondja a szakember. 

Egy-egy új terméknél általában több grafikai céget is megversenyeztetnek, hogy kiválaszthassák a legmegfelelőbbet, illetve lássák, milyen elképzelések vannak, lehetnek. A csomagolástervet és a promóciós anyagok tervezését a Loritan® esetében végül a Mucius Scaevola Kft. készítette el, ők már a Richter több sikeres készítménye csomagolásának kialakításában részt vettek.

Sikerre ítélve: Loritan® magzatvízszivágást jelző tesztbetétA konkrét csomagolás kialakítása is komoly szakértelmet igényel. Ki kell választani, milyen minőségű, alapanyagú legyen a doboz, a pácienskártya, a betegtájékoztató. Ezeknek nem csak ízlésesnek és figyelemfelkeltőnek kell lenniük, de arra is ügyelni kell, hogy minden szükséges, illetve előírás szerinti információ szerepeljen rajtuk, olvashatóak és megfelelő méretűek legyenek. Már a csomagolás alapján be kell tudni azonosítani, mit tartalmaz, milyen előnnyel jár a felhasználó számára a készítmény használata, sőt, hogyan kell használni, és mindezt egy olyan környezetbe kell ágyazni, ami vonzó, kellemes, és kifejezi azt az értéket, amit a termék képvisel – magyarázza Darnainé Miklós Edit, a Richter csomagolásfejlesztő mérnöke.

Eckhardtné Dr. Horváth Irén termékmenedzser pedig részletesen elmeséli, mit is jelent ez a Loritan® esetében. A csomagolás, illetve a promóciós anyag kialakításánál a várandós kismama pocakjának formájára utaló lekerekített formák megjelenítése került előtérbe. A tudatosan kiválasztott lila-fehér színkombináció egyrészt prémium termékre utal, másrészt nagyon jó megkülönböztethetőséget biztosít a tisztasági és az egészségügyi betétektől. A Loritan® logoban a lekerekített formák vannak előnyben. Az 'o' betű helyén szereplő cseppforma pedig a magzatvízszivárgást szimbolizálja, míg az UV lakkozás szintén a magzatvíz csillogását hivatott visszaadni. A karcsúsított" doboz egyben a női derékvonal formájára utal, a pocakforma sziluettje pedig önállóan is megjelenik a promóciós anyagokban.

A csomagolás magas minőségű, nagy fehérségű kartonból készült, amely nem csak megfelelő szilárdságot biztosít, de a lila szín is erőteljesebben érvényesül rajta. A csomagolásban található tájékoztató fotók is a legmagasabb minőséget képviselik annak érdekében, hogy a páciens által tapasztalható valóságot színhitelesen tükrözzék. Egy csomagolásnál tehát nem csak az a fontos, hogy szép legyen, de az is, hogy precíz, sőt gazdaságosan előállítható is - mondja Darnainé Miklós Edit. Miként az is fontos, hogy találjanak egy nyomdát, amelyik megfelelő minőségben le is tudja gyártani az elképzelt csomagolást. Ennél a speciális csomagolásnál a Richter egyik szintén régi partnere, a Marzek Kner Packaging Kft., oldotta meg a feladatot. A terméket egyelőre kézzel csomagolják, egészen addig, míg az eladott mennyiség függvényében nem lesz érdemes elgondolkodni a gépesítésen.

Mindezek alapján nincs mit csodálkozni azon, hogy az első grafikai tervektől a végső megvalósulásig körülbelül egy évnyi komoly munka áll a csomagolás mögött. Eckhardtné Dr. Horváth Irén ezért nem csak megtiszteltetésnek, de a Richterben és a partnereivel folyó szakmai munka elismerésének is tartja az oklevelet, amely azt mutatja, jó úton járnak, az élen járók között vannak.

Haimann Éva